سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه خانگی پارسی یار درباره

قراردادها

    نظر

مقدمه:

هر کشوری در راه رشد و توسعه تلاش می‌کند، زیرا رشد و توسعه هدفی است که اکثر مردم آن را ضروری و الزامی می‌دانند و توسعه جریانی چند بعدی تلقی می‌شود که مستلزم تجدید سازمان و تجدید جهت گیری مجموعه نظام اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و تحقق آن می‌تواند در چارچوب ملی موجب اصلاحات اساسی در نظام اجتماعی و اقتصادی یک کشور گردد.

تحقیق و پژوهش از یک طرف ضمن گسترش علوم و فنون، سئوالهای جدیدی را فراروی اندیشمندان قرار می‌دهد که پاسخ به آنها خود نیازمند تحقیق و پژوهش است و از طرف دیگر بسیاری از مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جوامع را حل می‌کند.

سرمایه گذاری در بخش تحقیقات جهت دست یابی به رشد و توسعه از اصلی‌ترین عوامل توسعه محسوب می‌شود،مشروط بر آن که مدیریت صحیحی برآن اعمال گردد تا هم طرف عرضه و هم طرف تقاضای تحقیقات به خوبی اداره شود. یکی از شاخص‌های مهم جهت تعیین پیشرفت کشورها در جهان امروز میزان اهمیت و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و پژوهش است.

عصر کنونی به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است، تحولات فزاینده و پیچیده جامعه جهانی تاثیرات غیرقابل انکاری در نسل کنونی برجای می‌گذارد و سئوالات جدید در گفتمان اقشار مختلف جامعه ایجاد می‌نماید. فناوری در زمینه‌های مختلف رو به گسترش است و رقبای بالقوه و بالفعل ما دارای عملکرد و روشهای پیچیده‌ای هستند.

در نهایت و به طور اجمال می‌توان گفت در حقیقت پژوهش مطالعه آگاهانه، برنامه ریزی شده در روش‌مند به هنگام  مواجهه با مسائل پیچیده و مبهم به قصد ایجاد وضوع و رفع پیچیدگی و ابهام از مسائل می‌باشد.

از آنجائیکه گسترش و تعمیق همکاریهای دانشگاه و صنعت و جامعه علاوه بر سایر اهداف پژوهشی بعنوان محورهای اصلی فعالیت‌های  پژوهشی و اولویت کاری واحدهای دانشگاهی تعیین شده است، برگزاری کارگاه آموزشی همان اسم سیاست ها وراهکارهای توسعه همکاریهای دانشگاه،‌ صنعت و دولت می‌تواند زمینه مشارکت هرچه بیشتر واحدها و صنایع دستگاه‌های اجرایی در جهت عقد قرارداد طرح‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی و فعالیت‌هایی از این دست را بدنبال داشته باشد».