سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه خانگی پارسی یار درباره

7+3

    نظر

 بحثی که از طرف جناب دکتر حسن زاده مطرح گردیده از بحثهای همیشگی بوده و  در هر موقعیتی  که دانشجویان حس میکنند که جو صمیمی وجود  دارد   این بحثها را با اساتید خود پیش میکشند. مواردی که از طرف دوستان مطرح شد جای تامل بسیار دارد به این دلیل لازم دیدم مواردی را بنده نیز مطرح کنم:
 اول- اینکه در بین صاحب نظران رشته  بیشتر آنها به نارسا بودن نام کتابداری و اطلاع رسانی اذعان دارند و تنها اختلافشان در اهمیت و اولویت تغییر آن در مقایسه با مشکلات دیگر مانند ضرورت تغییر در محتوا و غیره است. به نظر من با توجه به تغییراتی که همکاران انجام داده اند یا در حال انجام هستند میشود در مورد تغییر نام نیز کارهای عملی را شروع کرد.
 دوم- درست است که با تغییر نام خود را در پشت ناآگاهی اجتماعی پنهان میکنیم، مساله این است که ما الان هم از ناآگاهیهای اجتماعی رنج میبریم   ولی این ناگاهی توام با ذهنیت منفی به کتابداری است بنابراین با تغییر نام، دیگر مجبور نیستیم ذهنیت منفی را که تغییر آن هم مشکل است از ذهنها پاک کنیم بلکه مثل بقیه رشته ها که آگاهی اجتماعی از آنها وجود ندارد فقط آگاهی رسانی خواهیم کرد.
سوم اینکه نام رشته باعث عدم ورود افراد مستعدتر به رشته شده است یا بعد از ورود انصراف داده اند بنابراین با هر دلیلی ما نباید این مساله را نادیده بگیریم
 چهارم اینکه همه ما با هر گرایشی کتابدار هستیم (تا زمان تغییر نام) و بعضا دوستان گرایشهای اطلاع رسانی, علم سنجی، بازیابی و غیره را نام رشته  خود معرفی میکنند که این خود سوالات زیادی را به ذهن می آورد.
 با تشکر
 حبیبی